Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Renault MEGANE IV Grandtour (K9A/M/N_) 1.3 TCe 160 (K9NC) (2021.08-???) 158km » FB 7APK994 ina
wybrany samochód: 
Renault Megane Iv Grandtour (k9a/m/n_) 1.3 Tce 160 (k9nc) (2021.08-???) 158km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pasek wieloklinowy FB 7APK994 INA

FB 7APK994 Pasek wieloklinowy INA
119.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

FB 7APK994

producent:

INA

Długość [mm]994
Liczba żeber7
uwzględnić informację serwisową

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek wieloklinowy FB 7APK994 INA

Pasek wielorowkowy (7DPK994) pasuje do: HYUNDAI IONIQ, KONA, KONA/SUV, KIA CEED, NIRO, NIRO I, XCEED 1.6H 03.16-
numery OEM:
HYUNDAI      25212-03HA0
HYUNDAI      2521203HA0
KIA      25212-03HA0
KIA      2521203HA0

Zastosowanie Pasek wieloklinowy FB 7APK994 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek wieloklinowy FB 7APK994 INA:

2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.