Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » TI-162L japanparts

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego TI-162L JAPANPARTS

TI-162L Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego JAPANPARTS
33.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

TI-162L

producent:

JAPANPARTS

Strona zabudowy z przodu z lewej
Długość całkowita [mm] 110
Gwint wewnętrzny [mm] 14 X 1,5
Długość gwintu [mm] 45
Wysokość zabudowy 72
Średnica zabudowy [mm] 12,3
Gwint zewn. [mm] 10 X 1,25
nr EAN 8033001873375

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego TI-162L JAPANPARTS

KOŃCÓWKA DR JAPANPARTS TI-162L NISSAN KUBISTAR
numery OEM:
NISSAN      48520-00QAN
NISSAN      48640-AX602
RENAULT      7701041311
RENAULT      7701047812
RENAULT      7701474641

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego TI-162L JAPANPARTS w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego TI-162L JAPANPARTS:

2020-11-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-11-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.