Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Citroën C3 AIRCROSS II (2R_, 2C_) 1.2 PureTech 110 (2RHNZB, 2RHNZW, 2RHNPX, 2RHNPJ) (2017.06-???) 110km » TI-290L japanparts
wybrany samochód: 
Citroën C3 Aircross Ii (2r_, 2c_) 1.2 Puretech 110 (2rhnzb, 2rhnzw, 2rhnpx, 2rhnpj) (2017.06-???) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego TI-290L JAPANPARTS

TI-290L Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego JAPANPARTS
55.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

TI-290L

producent:

JAPANPARTS

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz przodu z lewej
Długość całkowita [mm]222
Gwint wewnętrzny [mm]M 20x1,5
Długość gwintu [mm]72
Wysokość zabudowy87
Średnica zabudowy [mm]18
Gwint zewn. [mm]M 16x1,5
nr EAN8033001874815

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego TI-290L JAPANPARTS

KOŃCÓWKA DR JAPANPARTS TI-290L TOYOTA LAND CRUISER 100
numery OEM:
TOYOTA      45047-69100

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego TI-290L JAPANPARTS w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego TI-290L JAPANPARTS:

Ireneusz, Zbydniów
2020-11-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Ireneusz, Zbydniów
2020-11-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, Czerwonak
2020-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.