Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » TI-420L japanparts

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego TI-420L JAPANPARTS

TI-420L Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego JAPANPARTS
74.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro
4 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

TI-420L

producent:

JAPANPARTS

Strona zabudowy z przodu z lewej
Długość całkowita [mm] 264
Gwint wewnętrzny [mm] 14 X 1,5
Długość gwintu [mm] 48
Wysokość zabudowy 73
Średnica zabudowy [mm] 15
Gwint zewn. [mm] 12 X 1,25
nr EAN 8033001875713

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego TI-420L JAPANPARTS

KOŃCÓWKA DR JAPANPARTS TI-420L LEWA HONDA LEGEND 96-
numery OEM:
HONDA      53560-SJA-004
HONDA      53560-SJA-014
HONDA      53560-SZ3-003

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego TI-420L JAPANPARTS w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego TI-420L JAPANPARTS:

2020-11-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-11-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.