Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 7710032 kamoka

TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWĄ) CHEVROLET AVEO 05- 7710032 KAMOKA

7710032 TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWĄ) CHEVROLET AVEO 05- KAMOKA
kamoka 7710032
TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWĄ) CHEVROLET AVEO 05- 7710032
7710032
77.99 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

7710032

producent:

KAMOKA

z uszczelnieniem
Temperatura otwarcia [°c] 105

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWĄ) CHEVROLET AVEO 05- 7710032 KAMOKA

numery OEM:
OPEL      25192230
OPEL      25193683
OPEL      55564890
OPEL      55564891
OPEL      55577284
OPEL      55587349
OPEL      55587350
CHEVROLET      25189437
CHEVROLET      25193683
CHEVROLET      25199828
CHEVROLET      25199829
CHEVROLET      55564891
CHEVROLET      55578419
CHEVROLET      55587349
CHEVROLET      55597008
CHEVROLET      96980318
CHEVROLET      96984102
CHEVROLET      96984104
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWĄ) CHEVROLET AVEO 05- 7710032 KAMOKA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.