Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Volvo FH III 540 (2020-???) 540km » 7710264 kamoka
wybrany samochód: 
Volvo Fh Iii 540 (2020-???) 540km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWĄ) FIAT ALBEA 96-16, BRAVA 7710264 KAMOKA

7710264 TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWĄ) FIAT ALBEA 96-16, BRAVA KAMOKA
kamoka 7710264
TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWĄ) FIAT ALBEA 96-16, BRAVA 7710264
7710264
81.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7710264

producent:

KAMOKA

z uszczelnieniem
Temperatura otwarcia [°c] 88

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWĄ) FIAT ALBEA 96-16, BRAVA 7710264 KAMOKA

numery OEM:
FIAT      0000046416424
FIAT      0000046464991
FIAT      0000046464992
FIAT      0000046465699
FIAT      0000046513506
FIAT      0000046523733
FIAT      0000046536104
FIAT      0000071712372
FIAT      46524020
FIAT      46776216
LANCIA      0000046416424
LANCIA      0000046464991
LANCIA      0000046513506
LANCIA      0000046523733
LANCIA      0000071712372
LANCIA      46464992
LANCIA      46465699
LANCIA      46536104
LANCIA      46776216
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWĄ) FIAT ALBEA 96-16, BRAVA 7710264 KAMOKA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.