Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, 152071758768 magneti marelli

Filtr oleju 152071758768 MAGNETI MARELLI

152071758768 Filtr oleju MAGNETI MARELLI
17.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

150180028300, 154072357178, 359002340010, 71758768, OC727

numer części:

152071758768

producent:

MAGNETI MARELLI

Wysokość [mm] 65
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wymiar gwintu M 20X1,5
Średnica 1 [mm] 69,5
Średnica 2 [mm] 62
średnica zewnętrzna [mm] 76,5
nr EAN 8001063523163
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 152071758768 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      2811800310
MERCEDES-BENZ      A2811800310
NISSAN      1520800Q0D
NISSAN      1520800Q0G
NISSAN      1520800QAF
NISSAN      15208AW300
OPEL      4415442
OPEL      4434962
RENAULT      8200274858
RENAULT      8200768927
RENAULT      8200867980
RENAULT      8671002274
RENAULT      8671017369
SUZUKI      1651067JG0
SUZUKI      1651067JG0000
SUZUKI      1651084A10
SUZUKI      1651084A10000
SUZUKI      1651084A11
SUZUKI      1651084A11000
SUZUKI      1651084A12
SUZUKI      1651084A12000

Zastosowanie Filtr oleju 152071758768 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.