Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Land Rover FREELANDER 2 (L359) 2.2 TD4 4x4 (2007.01-2014.10) 152km » TI 105 88 mahle
wybrany samochód: 
Land Rover Freelander 2 (l359) 2.2 Td4 4x4 (2007.01-2014.10) 152km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia TI 105 88 MAHLE

TI 105 88 Termostat układu chłodzenia MAHLE
147.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (7 ocen)
numery handlowe:

70808566, 70808966, C.709.88

numer części:

TI 105 88

producent:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Temperatura otwarcia [°c]88
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem
nr EAN4250192994717

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia TI 105 88 MAHLE

Termostat cieczy chłodzącej (88°C, w obudowie) pasuje do: FIAT BRAVA, BRAVO I, MAREA, LANCIA Y 1.4 10.95-09.03
numery OEM:
FIAT      46417962
LANCIA      46417962

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia TI 105 88 MAHLE w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia TI 105 88 MAHLE:

JAROSŁAW, Świebodzin
2021-04-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Rafał, Straszęcin
2024-07-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tadeusz, Ząbki
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, Zgórsko (gm Sitkówka Nowiny)
2021-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Cezary, Radzanowo
2021-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tadeusz, Ząbki
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mateusz, Warlubie
2021-05-26
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.