Średnica [mm] | 78 |
Rodzaj filtra | Filtr przykręcany |
Wymiar gwintu | 3/4"-16 UNF |
Wysokość [mm] | 92 |
nr EAN | 5903766363523 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 26-2039 MAXGEAR
CHRYSLER | 04105409 | |
CHRYSLER | 04105409AB | |
CHRYSLER | 04105409AC | |
CHRYSLER | 04105409BB | |
CHRYSLER | 4105409 | |
CHRYSLER | 4105409AB | |
FORD | 1 026 285 | |
FORD | 1 070 523 | |
FORD | 1 072 434 | |
FORD | 1 143 677 | |
FORD | 1 498 018 | |
FORD | 1 520 660 | |
FORD | 5 000 480 | |
FORD | 5 002 455 | |
FORD | 5 004 930 | |
FORD | 5 005 572 | |
FORD | 5 005 573 | |
FORD | 5 006 946 | |
FORD | 5 008 589 | |
FORD | 5 008 718 | |
FORD | 5 008 720 | |
FORD | 5 008 721 | |
FORD | 5 008 722 | |
FORD | 5 009 088 | |
FORD | 5 012 000 | |
FORD | 5 012 035 | |
FORD | 5 012 555 | |
FORD | 6 057 166 | |
FORD | 6 057 167 | |
FORD | 6 066 094 | |
FORD | 6 066 095 | |
FORD | 6 066 096 | |
FORD | 6 141 811 | |
FORD | 77BM-6714-C1A | |
FORD | 77BM-6714-C2A | |
FORD | 81SM-6714-A2A | |
FORD | 81SM-6714-A3A | |
FORD | 81SM-6714-A4A | |
FORD | 97MM-6714-A1A | |
FORD | 97MM-6714-A5A | |
FORD | 97MM-6714-B1A | |
FORD | 97MM-6714-B5A | |
ROVER | GFE180 | |
SKODA | 047 115 561 F | |
JEEP | 207818 |
Zastosowanie Filtr oleju 26-2039 MAXGEAR w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju 26-2039 MAXGEAR:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.