Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 26-2053 maxgear

Filtr oleju 26-2053 MAXGEAR

26-2053 Filtr oleju MAXGEAR
 

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numery handlowe:

OF-1327

numer części:

26-2053

producent:

MAXGEAR

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 86,5
Wymiar gwintu M 22 x 1,5
średnica zewnętrzna [mm] 74,5
Średnica 1 [mm] 62,4
nr EAN 5903766363660

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 26-2053 MAXGEAR

FILTR OLEJU CHEVROLET CAPTIVA 11.10-09.18
numery OEM:
GMC      12640445
GMC      12667194
GMC      12670058
GMC      12674698
GMC      55496756
GMC      55499629
GMC      55510533
OPEL      12670058
OPEL      55496755
OPEL      55496756
OPEL      55499629
OPEL      6 50 189
OPEL      650237
OPEL      95528296
VAUXHALL      12640445
VAUXHALL      12667194
VAUXHALL      12670058
VAUXHALL      55496756
VAUXHALL      55499629
VAUXHALL      95528296
CHEVROLET      12 640 445
CHEVROLET      12 667 194
CHEVROLET      12 670 058
CHEVROLET      12 696 048
BUICK      12667194
CADILLAC      12 696 048
CADILLAC      12640445
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju 26-2053 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 26-2053 MAXGEAR:

2021-04-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-04-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-04-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-01-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-07-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.