Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Saab 9-3 Kombi (E50) 2.8 Turbo V6 (2005.03-2015.02) 230km » 26-2075 maxgear
wybrany samochód: 
Saab 9-3 Kombi (e50) 2.8 Turbo V6 (2005.03-2015.02) 230km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju 26-2075 MAXGEAR

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numery handlowe:

OF-6370

numer części:

26-2075

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Wysokość [mm]95
Wymiar gwintuM 20 X 1.5
średnica zewnętrzna [mm]76
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz zaworem zwrotnym
Średnica zewnętrzna 2 [mm]72
Średnica wewnętrzna 2 [mm]66
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar]1,5
nr EAN5903766363882
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 26-2075 MAXGEAR

FILTR OLEJU CITROEN JUMPER III/ PEUGEOT BOXER III 2.0 BLUEHDI 15-
numery OEM:
CITROËN      98 095 323 80
PEUGEOT      98 095 323 80
TOYOTA      SU001-A4322
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju 26-2075 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 26-2075 MAXGEAR:

Mateusz, Podwarpie
2021-04-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Kamil, Janowice Wielkie
2022-11-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Stanisław, Wrocław
2020-07-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Daniel, Rutka Tartak
2022-01-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mateusz, Podwarpie
2021-04-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mateusz, Podwarpie
2021-04-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.