Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem zębatym |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
nr EAN | 5907558511390 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna 47-0001 MAXGEAR
BMW | 11 51 0 032 679 | |
BMW | 11 51 2 243 003 | |
BMW | 11 51 2 244 333 | |
BMW | 11 51 2 245 687 | |
BMW | 11 51 9 068 606 | |
BMW | 11 51 9 069 529 | |
BMW | 11510032679 | |
BMW | 11512243003 | |
BMW | 11512244333 | |
BMW | 11512245687 | |
BMW | 11519068606 | |
BMW | 11519069529 | |
BMW | 2 243 003 | |
BMW | 2 244 333 | |
BMW | 2 245 687 | |
BMW | 2243003 | |
BMW | 2244333 | |
BMW | 2245687 | |
BMW | 9 068 606 | |
BMW | 9 069 529 | |
BMW | 9068606 | |
BMW | 9069529 | |
OPEL | 13 34 101 | |
OPEL | 13 34 124 | |
OPEL | 1334101 | |
OPEL | 1334124 | |
OPEL | 90509657 | |
VAUXHALL | 13 34 101 | |
VAUXHALL | 13 34 124 | |
VAUXHALL | 1334101 | |
VAUXHALL | 1334124 | |
VAUXHALL | 90509657 | |
MINI | 11 51 0 032 679 | |
MINI | 11 51 2 243 003 | |
MINI | 11 51 2 244 333 | |
MINI | 11 51 2 245 687 | |
MINI | 11 51 9 068 606 | |
MINI | 11 51 9 069 529 | |
MINI | 11510032679 | |
MINI | 11512243003 | |
MINI | 11512244333 | |
MINI | 11512245687 | |
MINI | 11519068606 | |
MINI | 11519069529 | |
MINI | 2 243 003 | |
MINI | 2 244 333 | |
MINI | 2 245 687 | |
MINI | 2243003 | |
MINI | 2244333 | |
MINI | 2245687 | |
MINI | 9 068 606 | |
MINI | 9 069 529 | |
MINI | 9068606 | |
MINI | 9069529 |
Zastosowanie Pompa wodna 47-0001 MAXGEAR w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.