Tryb pracy | mechaniczne |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem zębatym |
Dodatkowe informacje o produkcie POMPA WODY OPEL VECTRA C 47-0284 MAXGEAR
ALFA ROMEO | 71741078 | |
ALFA ROMEO | 71747983 | |
OPEL | 12645176 | |
OPEL | 12657499 | |
OPEL | 1334648 | |
OPEL | 4819390 | |
OPEL | 6334043 | |
OPEL | 92149009 | |
SAAB | 12566029 | |
SAAB | 12588982 | |
SAAB | 92149009 | |
SUZUKI | 17400-78J00 | |
SUZUKI | 17401-78812 | |
VAUXHALL | 12645176 | |
VAUXHALL | 12657499 | |
VAUXHALL | 1334648 | |
VAUXHALL | 6334043 | |
VAUXHALL | 92149009 | |
CHEVROLET | 12637479 | |
CHEVROLET | 92149009 | |
BUGATTI | PA10105 | |
CADILLAC | 95711070 | |
CADILLAC | 95711081 |
Zastosowanie POMPA WODY OPEL VECTRA C 47-0284 MAXGEAR w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.