Tryb pracy | mechaniczne |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem zębatym |
Dodatkowe informacje o produkcie POMPA WODY DB W212 1,8 09-/A207/C207 10- 47-0289 MAXGEAR
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
2712000201, 2712000401, 2712000601, 2712001001, 271200100180, A2712000201, A2712000401, A2712000601, A2712001001, A271200100180
MERCEDES-BENZ | 271 200 02 01 | |
MERCEDES-BENZ | 271 200 04 01 | |
MERCEDES-BENZ | 271 200 06 01 | |
MERCEDES-BENZ | 271 200 10 01 | |
MERCEDES-BENZ | 271 200 10 01 80 | |
MERCEDES-BENZ | A271 200 02 01 | |
MERCEDES-BENZ | A271 200 04 01 | |
MERCEDES-BENZ | A271 200 06 01 | |
MERCEDES-BENZ | A271 200 10 01 | |
MERCEDES-BENZ | A271 200 10 01 80 | |
BUGATTI | PA10192 |
Zastosowanie POMPA WODY DB W212 1,8 09-/A207/C207 10- 47-0289 MAXGEAR w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.