Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi A6 C4 Avant (4A5) 2.0 16V (1994.06-1997.12) 140km » 69-0678 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A6 C4 Avant (4a5) 2.0 16v (1994.06-1997.12) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 69-0678 MAXGEAR

69-0678 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego MAXGEAR
30.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

MGZ-305042

numer części:

69-0678

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz prawej
Strona zabudowyzewnętrzny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz dodatkami
Gwint wewnętrzny [mm]M12x1,5
Gwint zewn. [mm]M10x1,5
parzyste numery artykułów26000 02
nr EAN5901619529676

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 69-0678 MAXGEAR

KOŃC. DR. KIER. FORD FIESTA 01-/ FUSION 02- PR
numery OEM:
FORD      1202548
FORD      2S6J-3289-AC
MAZDA      DD32-32-280
MAZDA      DE90-32-280

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 69-0678 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 69-0678 MAXGEAR:

2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.