Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Opel CORSA E (X15) 1.4 Turbo (08, 68) (2015.03-???) 150km » 69-1200 maxgear
wybrany samochód: 
Opel Corsa E (x15) 1.4 Turbo (08, 68) (2015.03-???) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KOŃC. DR. KIER. HYUNDAI SANTA FE/SORENTO 2,0/2,0CRDI/2,4 12- PR 69-1200 MAXGEAR

69-1200 KOŃC. DR. KIER. HYUNDAI SANTA FE/SORENTO 2,0/2,0CRDI/2,4 12- PR MAXGEAR
maxgear 69-1200
32.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

69-1200

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowyzewnętrzny
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Długość [mm]224
Rozmiar gwintu 110x1,25
Rozmiar gwintu 216x1,5
sparowany numer artykułu69-1199

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŃC. DR. KIER. HYUNDAI SANTA FE/SORENTO 2,0/2,0CRDI/2,4 12- PR 69-1200 MAXGEAR

KOĐC. DR. KIER. HYUNDAI SANTA FE/SORENTO 2,0/2,0CRDI/2,4 12- PR
numery OEM:
HYUNDAI      56820-2W050
KIA      56820 2W050

Zastosowanie KOŃC. DR. KIER. HYUNDAI SANTA FE/SORENTO 2,0/2,0CRDI/2,4 12- PR 69-1200 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o KOŃC. DR. KIER. HYUNDAI SANTA FE/SORENTO 2,0/2,0CRDI/2,4 12- PR 69-1200 MAXGEAR:

Rafał, Wrocław
2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.