Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Volkswagen BORA I (1J2) 1.6 (2000.08-2005.05) 102km » 69-1209 maxgear
wybrany samochód: 
Volkswagen Bora I (1j2) 1.6 (2000.08-2005.05) 102km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KOŃC. DR. KIER. FIAT PANDA/ YPSILON 12- LE/PR 69-1209 MAXGEAR

69-1209 KOŃC. DR. KIER. FIAT PANDA/ YPSILON 12- LE/PR MAXGEAR
maxgear 69-1209
34.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

69-1209

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Długość [mm]150
Rozmiar gwintu 1M10x1,25
Rozmiar gwintu 2M12x1,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŃC. DR. KIER. FIAT PANDA/ YPSILON 12- LE/PR 69-1209 MAXGEAR

KOĐC. DR. KIER. FIAT PANDA/ YPSILON 12- LE/PR
numery OEM:
CHRYSLER      77365815
FIAT      77365815
LANCIA      77365815

Zastosowanie KOŃC. DR. KIER. FIAT PANDA/ YPSILON 12- LE/PR 69-1209 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o KOŃC. DR. KIER. FIAT PANDA/ YPSILON 12- LE/PR 69-1209 MAXGEAR:

Rafał, Wrocław
2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.