Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Opel MOKKA / MOKKA X (J13) 1.7 CDTI (_76) (2012.06-???) 131km » 69-1212 maxgear
wybrany samochód: 
Opel Mokka / Mokka X (j13) 1.7 Cdti (_76) (2012.06-???) 131km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KOŃC. DR. KIER. OPEL ANTARA/ CAPTIVA 2,2D/CDTI/2,4/3,0 08- LE/PR 69-1212 MAXGEAR

69-1212 KOŃC. DR. KIER. OPEL ANTARA/ CAPTIVA 2,2D/CDTI/2,4/3,0 08- LE/PR MAXGEAR
maxgear 69-1212
KOŃC. DR. KIER. OPEL ANTARA/ CAPTIVA 2,2D/CDTI/2,4/3,0 08- LE/PR 69-1212
32.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

69-1212

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Długość [mm]74
Gwint wewnętrzny [mm]M14 x 1,5
Gwint zewn. [mm]M12 x 1,75

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŃC. DR. KIER. OPEL ANTARA/ CAPTIVA 2,2D/CDTI/2,4/3,0 08- LE/PR 69-1212 MAXGEAR

KOUC. DR. KIER. OPEL ANTARA/ CAPTIVA 2,2D/CDTI/2,4/3,0 08- LE/PR
numery OEM:
OPEL      95940332
VAUXHALL      95940332
CHEVROLET      95940332

Zastosowanie KOŃC. DR. KIER. OPEL ANTARA/ CAPTIVA 2,2D/CDTI/2,4/3,0 08- LE/PR 69-1212 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o KOŃC. DR. KIER. OPEL ANTARA/ CAPTIVA 2,2D/CDTI/2,4/3,0 08- LE/PR 69-1212 MAXGEAR:

2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.