Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » zacisk hamulcowy » zacisk hamulcowy, zestaw naprawczy zacisku hamulcowego » 82-0409 maxgear

Zacisk hamulca 82-0409 MAXGEAR

82-0409 Zacisk hamulca MAXGEAR
 

    Ocena:
5/5 (7 ocen)
numer części:

82-0409

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego 
Średnica tłoka [mm] 57
Szerokość wewnętrzna [mm] 75
System hamulcowy ATE
Materiał Żeliwo
Typ zacisku hamulca Zacisk pływający
nr EAN 5902659750556

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Zacisk hamulca 82-0409 MAXGEAR

numery OEM:
OPEL      5 42 273
OPEL      5 42 471
OPEL      90540168
OPEL      93173731
OPEL      93176426
SAAB      46 11 554
SAAB      48 38 967
VAUXHALL      90540168
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Zacisk hamulca 82-0409 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Zacisk hamulca 82-0409 MAXGEAR:

2023-11-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-11-17
 5/5
Ok
2023-05-12
 5/5
Pasuje i działa lepiej od zregenerowanego
2023-11-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-11-17
 5/5
Ok
2020-08-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zacisk hamulcowy


Zacisk jest integralną częścią układu hamulcowego. To konstrukcja, której celem jest przyciskanie klocków do tarcz hamulcowych w momencie wciskania pedału hamulca przez kierowcę.

Uszkodzenie zacisku może objawiać się poprzez samoczynne zaciskanie się hamulców, zjeżdżanie z obranego toru jazdy w trakcie hamowania lub blokowanie się tylnych hamulców w momencie, kiedy są mocno obciążane. Do tego dochodzi również wyczuwalne tętnienie pedału hamulca albo wyraźny opór, który pedał stwarza przy wciskaniu.

Samodzielnej naprawy tego elementu można podjąć się tylko w przypadku drobnych uszkodzeń lub nieprawidłowości (rdza, brak smarowidła, brud). Aby tego dokonać, należy podnieść samochód i zdemontować koło. Następnie trzeba odkręcić mocowanie zacisku i zdjąć element bez odłączania go od kanału płynu hamulcowego.

Jeśli uszkodzenia są poważniejsze, zaleca się przeprowadzenie naprawy w profesjonalnej stacji obsługi. Przy dużych uszkodzeniach mechanicznych i braku doświadczenia, samodzielne próby naprawy mogą uszkodzić hermetyczność układu