Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » L11137 monroe

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L11137 MONROE

L11137 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego MONROE
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

L11137

producent:

MONROE

Długość [mm] 235
Ciężar [kg] 1,598
Wymagana ilość 1
Wymiar stożka [mm] 16
Gwint wewnętrzny [mm] 14x1,5
Gwint zewn. [mm] 14x1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Długość opakowania [cm] 41
Szerokość opakowania [cm] 10
Wysokość opakowania [cm] 7
nr EAN 5412096736650

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L11137 MONROE

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: BMW 2 (F45), 2 GRAN TOURER (F46), 2 GRAN TOURER VAN (F46), X1 (F48), X2 (F39); MINI CLUBMAN (F54), COUNTRYMAN (F60) 1.5-2.0D 11.13-
numery OEM:
BMW      32 10 6 869 425
BMW      32105A018D4
MINI      32 10 6 869 425
MINI      32105A018D4
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L11137 MONROE w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L11137 MONROE:

2020-03-27
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić L16141 monroe i tak zrobiłem
2020-03-27
 5/5
Szukałem w internecie długo L16142 i w lepszej cenie nie znalazłem niż e-autoparts.pl

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.