Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Tata (telco) XENON pick-up 2.2 DiCOR 4x4 (2009.01-???) 140km » 5032568 nk
wybrany samochód: 
Tata (telco) Xenon Pick-up 2.2 Dicor 4x4 (2009.01-???) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032568 NK

5032568 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego NK
37.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5032568

producent:

NK

Status produktu: Normalny
parzyste numery artykułów5032567
Wymiar gwintuM16x1,5
nr EAN5703858819224

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032568 NK

KOUC. DR. KIER. FORD FOCUS 04- PR
numery OEM:
FORD      1251925
FORD      1306177
FORD      1315074
FORD      1317446
FORD      1328877
FORD      1388549
FORD      1541652
FORD      1730933
FORD      3M51-3289-AC
FORD      3M513C367AA
FORD      3M513C367AB
FORD      4M51-3289-AB
FORD      4M51-3289-AC
FORD      4M51-3289-AD
VOLVO      274500
VOLVO      30723104
VOLVO      31201412

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032568 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.