Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Mercedes-benz SPRINTER 5-t Platforma / podwozie (B906) 516 CDI 4x4 (906.153, 906.155, 906.255, 906.253) (2011.05-???) 163km » 5034769 nk
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Sprinter 5-t Platforma / Podwozie (b906) 516 Cdi 4x4 (906.153, 906.155, 906.255, 906.253) (2011.05-???) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5034769 NK

5034769 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego NK
30.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5034769

producent:

NK

Status produktu: Normalny
parzyste numery artykułów5034770
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
Wymiar gwintu14x1,5
nr EAN5703858647292

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5034769 NK

KOĐC. DR. KIER. VW GOLF4/A3/BORA/BEETLE 98- PR
numery OEM:
AUDI      1J0 422 812 B
AUDI      1J0 422 812 D
AUDI      3A0 422 812 B
AUDI      6R0 423 812 A
SEAT      1J0 422 812 B
SEAT      1J0 422 812 D
SEAT      3A0 422 812 B
SEAT      6Q0 423 812 C
SEAT      6R0 423 812 A
SKODA      1J0 422 812 B
SKODA      1J0 422 812 D
SKODA      3A0 422 812 B
SKODA      6Q0 423 812 C
SKODA      6R0 423 812 A
VOLKSWAGEN      1J0 422 812 B
VOLKSWAGEN      1J0 422 812 D
VOLKSWAGEN      3A0 422 812 B
VOLKSWAGEN      6Q0 423 812 C
VOLKSWAGEN      6R0 423 812 A

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5034769 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.