Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Mitsubishi LANCER IV (C6_A, C7_A) 1.6 GTi (C63A) (1988.05-1990.05) 124km » G2-1098 optimal
wybrany samochód: 
Mitsubishi Lancer Iv (c6_a, C7_a) 1.6 Gti (c63a) (1988.05-1990.05) 124km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1098 OPTIMAL

G2-1098 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny OPTIMAL
optimal G2-1098
52.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

    Ocena:
numer części:

G2-1098

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowywewnątrz
Strona zabudowyz obu stron
Długość całkowita [mm]340,5
Gwint zewn. 1 [mm]M14 x 1,50 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm]M16 x 1,50 RHT M
nr EAN4031185195355
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1098 OPTIMAL

DRĄŻEK KIER OPTIMAL G2-1098 VW GOLF IV
numery OEM:
AUDI      1J0422807B
AUDI      1J0422807E
AUDI      1J0422807H
SEAT      1J0422807B
SEAT      1J0422807E
SEAT      1J0422807H
SKODA      1J0422807B
SKODA      1J0422807E
SKODA      1J0422807H
VOLKSWAGEN      1J0422807B
VOLKSWAGEN      1J0422807E
VOLKSWAGEN      1J0422807H

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny G2-1098 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.