| Tryb pracy | mechaniczne |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
| Tryb pracy | mechaniczne |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D12090TT THERMOTEC
| DAIHATSU | 1610080001 | |
| DAIHATSU | 1610080007 | |
| DAIHATSU | 1610097234 | |
| PEUGEOT | 1201.J0 | |
| PEUGEOT | 1201.K6 | |
| PEUGEOT | 1201.L3 | |
| PEUGEOT | 1201H0 | |
| TOYOTA | 1610009240 | |
| TOYOTA | 1610009450 | |
| TOYOTA | 1610009530 | |
| TOYOTA | 161000Q010 | |
| TOYOTA | 1610049895 | |
| TOYOTA | 1610080003 | |
| BUGATTI | PA10087 | |
| BUGATTI | PA10156 | |
| CARBODIES | 332584 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D12090TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.