Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 207 043 topran

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 207 043 TOPRAN

207 043 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ TOPRAN
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

207 043

producent:

TOPRAN

Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Gwint zewn. [mm] M 10 x 1,25
Gwint wewnętrzny [mm] M 14 x 1,5
Długość [mm] 210

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 207 043 TOPRAN

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: FIAT TALENTO; NISSAN NV300, PRIMASTAR; OPEL VIVARO A, VIVARO B; RENAULT ESPACE IV, LAGUNA II, TRAFIC II, TRAFIC III, VEL SATIS 1.6-3.5 02.01-
numery OEM:
FIAT      6000617475
NISSAN      4852 000 QAL
OPEL      44 08 511
RENAULT      7701 049 283
VAUXHALL      91160044

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 207 043 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 207 043 TOPRAN:

2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.