
| Konstrukcja świec żarowych | Świeca żarowa ołówkowa |
| Konstrukcja świec żarowych | zdolny do nagrzewania wtórnego |
| Wymiar gwintu | M 12 |
| Skok gwintu [mm] | 1,25 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | Mieszanie zabudowy różnych producentów niedopuszczalne! |
Dodatkowe informacje o produkcie Świeca żarowa 300 848 TOPRAN
| CITROËN | 5960 K0 | |
| CITROËN | 5962 J3 | |
| CITROËN | 96 076 258 | |
| FORD | 6 163 811 | |
| FORD | 7 088 988 | |
| FORD | 89FF6M090AA | |
| FORD | 93FF6M090AA | |
| FORD | EZD8 | |
| OPEL | 44 03 145 | |
| RENAULT | 7701 040 208 | |
| VAUXHALL | 09111145 |
Zastosowanie Świeca żarowa 300 848 TOPRAN w samochodach:
Świece żarowe stosowane są w celu wstępnego podgrzania mieszanki paliwowo-powietrznej w silnikach z zapłonem samoczynnym, potocznie zwanych dieslami. Aby zapłon mieszanki w zimnym silniku diesla mógł nastąpić musi ona być podgrzana. Do tego właśnie używana jest świeca żarowa. W odróżnieniu od jej "benzynowej siostry" nie jest używana przez cały czas pracy silnika, tylko podczas jego rozgrzewania i jest wyłączana przez przekaźnik świecy żarowej, co zabezpiecza ją przez przegrzaniem i zniszczeniem. Stosowane są śiewce żarowe metalowe i cermiczne. Świece ceramiczne mają dłuższą żywotność i lepiej pzrekazują ciepło do mieszanki.