Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 302 810 topran

Koło pasowe, wał korbowy 302 810 TOPRAN

302 810 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN
160.99 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

302 810

producent:

TOPRAN

Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Materiał Guma / metal
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
średnica zewnętrzna [mm] 162
Liczba rowków 6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 302 810 TOPRAN

Koszt kaucji: 0.06 zł
więcej na temat kaucji - Części regenerowane i kaucje

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: VOLVO C30, S40 II, S80 II, V50, V70 III; CITROEN C1, C2, C3 I, C3 PLURIEL, C4, C4 I, C5 II, XSARA, XSARA PICASSO 1.3D-1.6D 09.01-
numery OEM:
CITROËN      0515 P8
CITROËN      0515 R0
CITROËN      0515 T0
CITROËN      0515 V0
CITROËN      0515 V4
CITROËN      0515 V7
CITROËN      0515 V8
FORD      1 147 683
FORD      1 319 519
FORD      1 369 546
FORD      1 473 366
FORD      1 485 765
FORD      1 517 975
FORD      1 517 976
FORD      2S6Q6B319AA
FORD      2S6Q6B319AB
FORD      2S6Q6B319AC
FORD      2S6Q6B319AD
FORD      3M5Q6B319CA
FORD      3M5Q6B319CB
MAZDA      Y401 11 401A
MAZDA      Y401 11 401B
MAZDA      Y401 11 401C
PEUGEOT      0515 P8
PEUGEOT      0515 R0
PEUGEOT      0515 T0
PEUGEOT      0515 V0
PEUGEOT      0515 V4
PEUGEOT      0515 V7
PEUGEOT      0515 V8
TOYOTA      SU001 00524
TOYOTA      SU001 00759
TOYOTA      SU001 00840
TOYOTA      SU001 00848
VOLVO      31251290
VOLVO      31272289
MINI      1123 7 801 979

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 302 810 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.