Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 700 171 topran

Termostat układu chłodzenia 700 171 TOPRAN

700 171 Termostat układu chłodzenia TOPRAN
 

    Ocena:
numer części:

700 171

producent:

TOPRAN

Rodzaj korpusu bez obudowy
Temperatura otwarcia [°c] 89
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 700 171 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (89°C) pasuje do: DACIA DUSTER, DUSTER/SUV, LOGAN, LOGAN EXPRESS, LOGAN II, LOGAN MCV, SANDERO; NISSAN KUBISTAR, MICRA III, PRIMASTAR, TERRANO, X-TRAIL II 1.0-3.0D 06.95-
numery OEM:
NISSAN      2120 000 Q0A
NISSAN      2120 000 Q0B
OPEL      44 08 334
OPEL      44 34 460
RENAULT      7700 872 554
RENAULT      8200 479 402
RENAULT      8200 772 985
RENAULT      8200 772 990
VAUXHALL      91159950
VAUXHALL      93198345
DACIA      7700 872 554
DACIA      8200 479 402
DACIA      8200 772 985
DACIA      8200 772 990

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 700 171 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.