Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Volvo C70 II kabriolet (542) T5 (2007.03-2013.06) 230km » 723 920 topran
wybrany samochód: 
Volvo C70 Ii Kabriolet (542) T5 (2007.03-2013.06) 230km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju 723 920 TOPRAN

723 920 Filtr oleju TOPRAN
33.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

723 920

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Gwintowana złączka3/4"
Materiał obudowyblacha stalowa
Wysokość [mm]75
średnica zewnętrzna [mm]66
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 723 920 TOPRAN

numery OEM:
CITROËN      1109 AZ
CITROËN      1109 Y3
CITROËN      1109 Y4
CITROËN      16 115 403 80
CITROËN      16 131 813 80
CITROËN      16 163 998 80
PEUGEOT      1109 AZ
PEUGEOT      1109 Y3
PEUGEOT      1109 Y4
PEUGEOT      16 115 403 80
PEUGEOT      16 131 813 80
PEUGEOT      16 163 998 80
TOYOTA      15600 13050
TOYOTA      15600 13051
TOYOTA      15600 16021
TOYOTA      15601 13010
TOYOTA      15601 13011
TOYOTA      90080 91034
TOYOTA      90080 91058
TOYOTA      90080 91085
TOYOTA      90915 03001
TOYOTA      90915 10001
TOYOTA      90915 10003
TOYOTA      90915 10009
TOYOTA      90915 CA003
TOYOTA      90915 TA001
TOYOTA      90915 YZZA2
TOYOTA      90915 YZZA3
TOYOTA      90915 YZZC3
TOYOTA      90915 YZZC7
TOYOTA      90915 YZZJ1
TOYOTA      90915 YZZM3
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju 723 920 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 723 920 TOPRAN:

Mariusz, Piaseczno
2023-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.