
| Rodzaj filtra | Filtr przykręcany |
| Gwintowana złączka | 3/4" |
| Materiał obudowy | blacha stalowa |
| Wysokość [mm] | 75 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 66 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 723 920 TOPRAN
| CITROËN | 1109 AZ | |
| CITROËN | 1109 Y3 | |
| CITROËN | 1109 Y4 | |
| CITROËN | 16 115 403 80 | |
| CITROËN | 16 131 813 80 | |
| CITROËN | 16 163 998 80 | |
| PEUGEOT | 1109 AZ | |
| PEUGEOT | 1109 Y3 | |
| PEUGEOT | 1109 Y4 | |
| PEUGEOT | 16 115 403 80 | |
| PEUGEOT | 16 131 813 80 | |
| PEUGEOT | 16 163 998 80 | |
| TOYOTA | 15600 13050 | |
| TOYOTA | 15600 13051 | |
| TOYOTA | 15600 16021 | |
| TOYOTA | 15601 13010 | |
| TOYOTA | 15601 13011 | |
| TOYOTA | 90080 91034 | |
| TOYOTA | 90080 91058 | |
| TOYOTA | 90080 91085 | |
| TOYOTA | 90915 03001 | |
| TOYOTA | 90915 10001 | |
| TOYOTA | 90915 10003 | |
| TOYOTA | 90915 10009 | |
| TOYOTA | 90915 CA003 | |
| TOYOTA | 90915 TA001 | |
| TOYOTA | 90915 YZZA2 | |
| TOYOTA | 90915 YZZA3 | |
| TOYOTA | 90915 YZZC3 | |
| TOYOTA | 90915 YZZC7 | |
| TOYOTA | 90915 YZZJ1 | |
| TOYOTA | 90915 YZZM3 |
Zastosowanie Filtr oleju 723 920 TOPRAN w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju 723 920 TOPRAN:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.