Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Hyundai i10 III (AC3, AI3) 1.0 MPi (2019.09-???) 67km » 820 215 topran
wybrany samochód: 
Hyundai I10 Iii (ac3, Ai3) 1.0 Mpi (2019.09-???) 67km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju 820 215 TOPRAN

820 215 Filtr oleju TOPRAN
33.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

820 215

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Materiał obudowyblacha stalowa
Wysokość [mm]76
średnica zewnętrzna [mm]81
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 820 215 TOPRAN

FILTR OLEJU HP 820215 756 HYUNDAI I30, I40, IX20, IX35, SANTA FE III, VELOSTER, KIA CARENS IV, CEED, PRO CEED, RIO III, SORENTO II, SPORTAGE 1.2-2.4 10-
numery OEM:
HYUNDAI      26300 35056
HYUNDAI      26300 35500
HYUNDAI      26300 35501
HYUNDAI      26300 35502
HYUNDAI      26300 35503
HYUNDAI      26300 35504
HYUNDAI      26300 35530
HYUNDAI      26300 35531
HYUNDAI      26300 3E010
KIA      26300 35056
KIA      26300 35500
KIA      26300 35501
KIA      26300 35502
KIA      26300 35503
KIA      26300 35504
KIA      26300 35530
KIA      26300 35531
KIA      26300 3E010

Zastosowanie Filtr oleju 820 215 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 820 215 TOPRAN:

Mariusz, Piaseczno
2023-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.