Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, 586510 valeo

Filtr oleju 586510 VALEO

586510 Filtr oleju VALEO
valeo 586510
Filtr oleju 586510
586510
17.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numer części:

586510

producent:

VALEO

Rodzaj filtra Wkład filtra
Wysokość [mm] 74
średnica zewnętrzna [mm] 63,5
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 31,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 31,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
nr EAN 3276425865105
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 586510 VALEO

numery OEM:
ALFA ROMEO      71737926
FIAT      55189320
FIAT      71737926
OPEL      5650354
SAAB      93183412
SUZUKI      16510-79J50
SUZUKI      16510-79J50-000
SUZUKI      1651079J50
SUZUKI      1651079J50000
VAUXHALL      93183412
CADILLAC      93183412

Zastosowanie Filtr oleju 586510 VALEO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 586510 VALEO:

2021-05-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-08-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-12-22
 5/5
zgodny z zamówieniem
2020-05-15
 5/5
Szybka dostawa części 586500 odbiór w paczkomacie
2020-04-13
 5/5
Jak kupuję to tylko dobre części. Producent 586062 spełnia te warunki

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.