Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » SP-922 alco

Filtr oleju SP-922 ALCO

SP-922 Filtr oleju ALCO
32.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka dzisiaj
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

SP-922

producent:

ALCO

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 118,5
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 92,0
Rozmiar gwintu 1 M20X1,5
nr EAN 5294512101156

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju SP-922 ALCO

FILTR OLEJU MITSUBISHI PAJERO/LANCER/GALANT DIESEL 86-
numery OEM:
DAIHATSU      15601-87305
DAIHATSU      15601-89309
MITSUBISHI      K466201
MITSUBISHI      MD013661
MITSUBISHI      MD162326
MITSUBISHI      ME013661
TOYOTA      15601-87310-000

Zastosowanie Filtr oleju SP-922 ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju SP-922 ALCO:

2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry
2020-02-09
 5/5
OK
2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep
2019-10-23
 5/5
ok
2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
2022-05-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.