Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
Materiał wirnika pompy wody | blacha stalowa |
Tryb pracy | mechaniczne |
nr EAN | 8032747266717 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna PA861 GRAF
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III
1201E8, 1609402180
1232499, 1432630, 1562255, 1707009, 1870053
30725831, 30788221, 8653806
9463623088
1201E8, 1609402180
9463623088
CITROËN | 1201.E8 | |
CITROËN | 1609402180 | |
FIAT | 9463623088 | |
FORD | 1232499 | |
FORD | 1432630 | |
FORD | 1562255 | |
FORD | 1707009 | |
FORD | 1870053 | |
LANCIA | 9463623088 | |
PEUGEOT | 1201.E8 | |
PEUGEOT | 1609402180 | |
VOLVO | 30725831 | |
VOLVO | 30788221 | |
VOLVO | 8653806 |
Zastosowanie Pompa wodna PA861 GRAF w samochodach:
Opinie Klientów o Pompa wodna PA861 GRAF:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.