Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 1701122 kraft automotive

Filtr oleju 1701122 KRAFT AUTOMOTIVE

1701122 Filtr oleju KRAFT AUTOMOTIVE
15.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

1701122

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Wysokość [mm] 158,5
Średnica wewnętrzna [mm] 23
średnica zewnętrzna [mm] 62
Numer seryjny 1701122
Rodzaj filtra Wkład filtra
nr EAN 5901159213677

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 1701122 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      104 180 01 09
MERCEDES-BENZ      104 184 02 25
MERCEDES-BENZ      104 184 03 25
MERCEDES-BENZ      104 184 04 25
MERCEDES-BENZ      104 184 08 25
SSANGYONG      1041 800109
SSANGYONG      162 184 30 25
SSANGYONG      16218-03009
VAG      00A 115 466

Zastosowanie Filtr oleju 1701122 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 1701122 KRAFT AUTOMOTIVE:

2020-07-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-06-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-11-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-05-08
 5/5
Oky

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.