Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 1703300 kraft automotive

Filtr oleju 1703300 KRAFT AUTOMOTIVE

1703300 Filtr oleju KRAFT AUTOMOTIVE
17.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

1703300

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Wysokość [mm] 83
Średnica wewnętrzna [mm] 26,5
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 26,5
średnica zewnętrzna [mm] 64,5
Numer seryjny 1703300
Rodzaj filtra Wkład filtra
nr EAN 5901159077088

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 1703300 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
FIAT      71765460
FIAT      73500049
FORD      1565 248
OPEL      5650342
SUZUKI      16511-85C00
SUZUKI      16511-85C00-000
SUZUKI      16511-85E00
SUZUKI      16511-85E00-000

Zastosowanie Filtr oleju 1703300 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 1703300 KRAFT AUTOMOTIVE:

2023-05-08
 5/5
Oky
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-06-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-07-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-11-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.