Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 153071760218 magneti marelli

Filtr oleju 153071760218 MAGNETI MARELLI

153071760218 Filtr oleju MAGNETI MARELLI
23.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

154703795470, 71760218

numer części:

153071760218

producent:

MAGNETI MARELLI

Wysokość [mm] 105
Rodzaj filtra Wkład filtra
Średnica 1 [mm] 26
Średnica 2 [mm] 41
średnica zewnętrzna [mm] 66
nr EAN 8001063591469

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 153071760218 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
CITROËN      1109CJ
FIAT      55206816
FIAT      55207208
FIAT      55214974
FIAT      71751114
FIAT      71751127
FIAT      71751128
FIAT      71770689
FIAT      71777722
FIAT      71777723
FORD      1724214
OPEL      650231
OPEL      860134
SUZUKI      1651068L10
SUZUKI      1651068L10000
SUZUKI      1651079J60
SUZUKI      1651079J60000
SUZUKI      16510M68L10
SUZUKI      16510M68L10000

Zastosowanie Filtr oleju 153071760218 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 153071760218 MAGNETI MARELLI:

2022-08-28
 5/5
pasuje

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.