Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » L10111 monroe

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L10111 MONROE

L10111 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego MONROE

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

L10111

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 0,700
Gwint wewnętrzny [mm] 12x1,25
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Długość opakowania [cm] 21,5
Szerokość opakowania [cm] 8
Wysokość opakowania [cm] 8
nr EAN 5412096395482

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L10111 MONROE

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: CITROEN C1, C1 II, PEUGEOT 107, 108, TOYOTA AYGO, AYGO/HATCHBACK 1.0/1.2/1.4D 06.05-

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L10111 ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L10111 producenta MONROE

CITROËN

381764

PEUGEOT

381764

TOYOTA

4504609295

numery OEM:
CITROËN      3817.64
PEUGEOT      3817.64
TOYOTA      45046-09295

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L10111 MONROE w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L10111 MONROE:

ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Szukałem w internecie długo L16142 i w lepszej cenie nie znalazłem niż e-autoparts.pl
ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić L16141 monroe i tak zrobiłem

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.