Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » L23112 monroe

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L23112 MONROE

L23112 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego MONROE
monroe L23112
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L23112
L23112
monroe L23112 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

L23112

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 0,640
Gwint wewnętrzny [mm] 12 x 1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Długość opakowania [cm] 32
Szerokość opakowania [cm] 8
Wysokość opakowania [cm] 7,5
nr EAN 5412096289606

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L23112 MONROE

Końcówka drążka kierowniczego L pasuje do: MERCEDES A (W168) 1.4-2.1 07.97-08.04

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L23112 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L23112 producenta MONROE

MERCEDES-BENZ

1683301135, 1683301535

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      168 330 11 35
MERCEDES-BENZ      168 330 15 35

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L23112 MONROE w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L23112 MONROE:

ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Szukałem w internecie długo L16142 i w lepszej cenie nie znalazłem niż e-autoparts.pl
ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić L16141 monroe i tak zrobiłem

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.