Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » L40109 monroe

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L40109 MONROE

L40109 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego MONROE

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

L40109

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 0,600
Gwint wewnętrzny [mm] 14 x 1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Długość opakowania [cm] 21,5
Szerokość opakowania [cm] 8
Wysokość opakowania [cm] 8
nr EAN 5412096376122

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L40109 MONROE

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: HONDA CIVIC V, CIVIC VI, CR-V I, CRX III, INTEGRA, MG MG ZS, ROVER 400 II, 45 I 1.3-2.5 10.91-10.05

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L40109 ma zastosowanie do modeli samochodów

HONDA

CIVIC VI Aerodeck, S2000, HR-V, LOGO, ACCORD VI Hatchback, INSIGHT, CIVIC VII Hatchback

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L40109 producenta MONROE

HONDA

53540S04003, 53540S04013, 53540SO4003, 53540SO4013, 53540SR0A01, 53540SR3003, 53540ST7003

numery OEM:
HONDA      53540-S04-003
HONDA      53540-S04-013
HONDA      53540-SO4-003
HONDA      53540-SO4-013
HONDA      53540-SR0-A01
HONDA      53540-SR3-003
HONDA      53540-ST7-003

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L40109 MONROE w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L40109 MONROE:

ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić L16141 monroe i tak zrobiłem
ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Szukałem w internecie długo L16142 i w lepszej cenie nie znalazłem niż e-autoparts.pl

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.