Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 110 231 topran

Sworzeń wahacza, t+ 110 231 TOPRAN

110 231 Sworzeń wahacza, t+ TOPRAN
63.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

t+

numer części:

110 231

producent:

TOPRAN

Rodzaj wahacza dla wahacza poprzecznego
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ilość na oś 2

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza, t+ 110 231 TOPRAN

Sworzeń wahacza przód L/P (dół przód) (średnica stożka 23,4mm, z materiałami dodatkowymi) pasuje do: MERCEDES SPRINTER 2-T (B901, B902), SPRINTER 3-T (B903) 2.1D-2.9D 01.95-07.06

Sworzeń wahacza, t+ 110 231 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Sworzeń wahacza, t+ 110 231 producenta TOPRAN

MERCEDES-BENZ

9013330727, 9013331027, 9013331127, 9013331227, 9013331327, A9013330727, A9013331027, A9013331127, A9013331227, A9013331327

VOLKSWAGEN

2D0407361A, 2D0407361B

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      901 333 07 27
MERCEDES-BENZ      901 333 10 27
MERCEDES-BENZ      901 333 11 27
MERCEDES-BENZ      901 333 12 27
MERCEDES-BENZ      901 333 13 27
MERCEDES-BENZ      A901 333 07 27
MERCEDES-BENZ      A901 333 10 27
MERCEDES-BENZ      A901 333 11 27
MERCEDES-BENZ      A901 333 12 27
MERCEDES-BENZ      A901 333 13 27
VOLKSWAGEN      2D0 407 361A
VOLKSWAGEN      2D0 407 361B

Zastosowanie Sworzeń wahacza, t+ 110 231 TOPRAN w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.