Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » MD-079 alco

Filtr oleju MD-079 ALCO

MD-079 Filtr oleju ALCO
 

    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

MD-079

producent:

ALCO

Rodzaj filtra Wkład filtra
Wysokość [mm] 115,6
średnica zewnętrzna [mm] 70,2
Średnica wewnętrzna [mm] 13,7
nr EAN 5294511100730

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju MD-079 ALCO

FILTR OLEJU SKODA 100/105/120
numery OEM:
FORD      5001154
FORD      5002176
FORD      A740X6731EA
FORD      A750X6731BA
SKODA      110-040230
SKODA      110-040280
SKODA      40230-110
SKODA      LP-2039
AC      AC69

Zastosowanie Filtr oleju MD-079 ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju MD-079 ALCO:

2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-05-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-10-23
 5/5
ok
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep
2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry
2020-02-09
 5/5
OK
2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.