Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Alfa Romeo 159 (939_) 1.9 JTDM 8V (939AXE1B, 939BXE1B, 939BXH1B) (2005.09-2011.11) 115km » MD-637 alco
wybrany samochód: 
Alfa Romeo 159 (939_) 1.9 Jtdm 8v (939axe1b, 939bxe1b, 939bxh1b) (2005.09-2011.11) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju MD-637 ALCO

MD-637 Filtr oleju ALCO
30.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

MD-637

producent:

ALCO

Status produktu: Normalny
Ograniczenia producentaUFI
Rodzaj filtraWkład filtra
Wysokość [mm]106,5
średnica zewnętrzna [mm]66,0
Średnica wewnętrzna 1 [mm]41,0
Średnica wewnętrzna 2 [mm]18,0
nr EAN5294515808687

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju MD-637 ALCO

FILTR OLEJU FIAT 1,6/1,9D MULTIJET 05-
numery OEM:
FIAT      55206816
FIAT      55207208
FIAT      55214974
FIAT      717511114
FIAT      71751127
FIAT      71751128
OPEL      860134
SUZUKI      16510-79J60
SUZUKI      16510-79J60-000

Zastosowanie Filtr oleju MD-637 ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju MD-637 ALCO:

Stanisław, Błaszki
2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep
maciej, przemyśl
2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry
Tomasz, Bratkowice
2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
Ireneusz, Nowy Dwór Mazowiecki
2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Waldemar, Lubsza
2019-10-23
 5/5
ok
Zenon, Poraj
2022-05-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Robert, MArki
2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr
Artur, Wieliczka
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Ryszard, Warszawa
2020-02-09
 5/5
OK

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.