Rodzaj filtra | Filtr przykręcany |
Wysokość [mm] | 66,0 |
średnica zewnętrzna [mm] | 69,0 |
Wymiar gwintu | 3/4 - 16UNF |
nr EAN | 5294512101996 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju SP-1008 ALCO
JIMNY samochód terenowy zamknięty, GRAND VITARA I, CARRY, WAGON R+, IGNIS I, LIANA, ALTO VI
IMPALA, ALERO, TAHOE, TRAILBLAZER, CORVETTE, MATIZ, LACETTI
SIRION, CUORE V, YRV, CUORE VI, COPEN, EXTOL, TERIOS
MATIZ, MUSSO, KORANDO, KORANDO Cabrio, REZZO, REXTON, KALOS
M500, QUARGO, APE MINI, APE CLASSIC, APE CALESSINO, APE 50, APE 50 Skrzynia
LEGACY III, IMPREZA, OUTBACK, FORESTER, JUSTY III, LEGACY IV, TRIBECA
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
MASSIF Station Wagon, MASSIF, MASSIF Single Cab, DAILY III, DAILY IV, DAILY V, DAILY VI
ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback
1651081400, 1651081401, 1651081402, 1651081700, 1651082701, 1651082702, 1651082703, 1651087701
1560187106, 1560187107, 1560187202, 1560187204, 1560187703, 1560187704, 1560187705, 1560187710
DAIHATSU | 15601-87106 | |
DAIHATSU | 15601-87107 | |
DAIHATSU | 15601-87202 | |
DAIHATSU | 15601-87204 | |
DAIHATSU | 15601-87703 | |
DAIHATSU | 15601-87704 | |
DAIHATSU | 15601-87705 | |
DAIHATSU | 15601-87710 | |
MAZDA | AY01-14-300A | |
MAZDA | ZZ01-14-302 | |
MAZDA | ZZS1-14-302 | |
SUZUKI | 16510-81400 | |
SUZUKI | 16510-81401 | |
SUZUKI | 16510-81402 | |
SUZUKI | 16510-81700 | |
SUZUKI | 16510-82701 | |
SUZUKI | 16510-82702 | |
SUZUKI | 16510-82703 | |
SUZUKI | 16510-87701 |
Zastosowanie Filtr oleju SP-1008 ALCO w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju SP-1008 ALCO:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.