Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Opel CORSA D (S07) 1.0 (L08, L68) (2006.07-2010.12) 60km » SP-1423 alco
wybrany samochód: 
Opel Corsa D (s07) 1.0 (l08, L68) (2006.07-2010.12) 60km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju SP-1423 ALCO

SP-1423 Filtr oleju ALCO
24.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

SP-1423

producent:

ALCO

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Wysokość [mm]84,3
średnica zewnętrzna [mm]78,5
Wymiar gwintu3/4 - 16UNF
nr EAN5294515814619

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju SP-1423 ALCO

FILTR OLEJU FORD ZETEC 1,8I/2,0I MONDEO 11/00-
numery OEM:
FORD      1218-846
FORD      1250-507
FORD      1576-6714-AA
FORD      1595 247
FORD      1751 529
FORD      1S7G-6714-DA
FORD      5015 485
FORD      5097 737
FORD      9W7E-6714-AA
FORD      AA6E6714AA
JAGUAR      C2Z21964
VOLVO      31330049
VOLVO      31330050
LAND ROVER      LR025306

Zastosowanie Filtr oleju SP-1423 ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju SP-1423 ALCO:

Tomasz, Bratkowice
2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
Artur, Wieliczka
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Stanisław, Błaszki
2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep
Robert, MArki
2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr
Waldemar, Lubsza
2019-10-23
 5/5
ok
Ryszard, Warszawa
2020-02-09
 5/5
OK
Ireneusz, Nowy Dwór Mazowiecki
2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
maciej, przemyśl
2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry
Zenon, Poraj
2022-05-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.