Rodzaj filtra | Filtr przykręcany | |
Wysokość [mm] | 84,3 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 78,5 | |
Wymiar gwintu | 3/4 - 16UNF | |
nr EAN | 5294515814619 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju SP-1423 ALCO
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
DISCOVERY II, FREELANDER I Soft Top, FREELANDER I, RANGE ROVER III, DISCOVERY III, RANGE ROVER SPORT I, FREELANDER 2
S-TYPE II, X-TYPE I, XJ, XK II coupe, XK II, XF I, XF SPORTBRAKE
YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS
MUSTANG coupe, MUSTANG Convertible, ECOSPORT, ESCAPE, EXCURSION, EXPEDITION, EXPLORER
1218846, 1250507, 15766714AA, 1595247, 1751529, 1S7G6714DA, 5015485, 5097737, 9W7E6714AA, AA6E6714AA
31330049, 31330050
LR025306
C2Z21964
FORD | 1218-846 | |
FORD | 1250-507 | |
FORD | 1576-6714-AA | |
FORD | 1595 247 | |
FORD | 1751 529 | |
FORD | 1S7G-6714-DA | |
FORD | 5015 485 | |
FORD | 5097 737 | |
FORD | 9W7E-6714-AA | |
FORD | AA6E6714AA | |
JAGUAR | C2Z21964 | |
VOLVO | 31330049 | |
VOLVO | 31330050 | |
LAND ROVER | LR025306 |
Zastosowanie Filtr oleju SP-1423 ALCO w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju SP-1423 ALCO:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.