Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Nissan » układ hamulcowy Nissan » hamulce tarczowe Nissan » klocki hamulcowe Nissan

klocki hamulcowe do NISSAN

wybierz model samochodu NISSAN:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Szerokość 1 [mm] 61,8
Wysokość 1 [mm] 56,5
Grubość 1 [mm] 15
System hamulcowy ATE
Ograniczenia producenta ATE
Styk ostrzegawczy o zużyciu bez zintegrowanego czujnika zużycia
Ciężar [kg] 0,71
nr EAN 8717109034295
Ograniczenia producenta ATE
Styk ostrzegawczy o zużyciu nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
Wysokość [mm] 56,5
Długość [mm] 61,7
Grubość [mm] 15
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5900427193659
Szerokość [mm] 76,8
Wysokość [mm] 70,0
Grubość [mm] 15,0
Styk ostrzegawczy o zużyciu nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
Styk ostrzegawczy o zużyciu bez styku zużycia
System hamulcowy ATE
Dostępne MAPP-Code 
Numer artykułu zalecanego dodatku 13.0460-0026.2
Numer artykułu zalecanego dodatku 13.0460-0910.2
Przestrzegać wymiarów 
nr EAN 4006633082877
Grubość [mm] 15
Oznaczenie kontrolne R90 Homologated
Długość [mm] 62
Ciężar [kg] 0,67
Wysokość 1 [mm] 56
Styk ostrzegawczy o zużyciu nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
System hamulcowy ATE
Numer WVA 20034
Numer WVA 20107
Długość opakowania [cm] 13,208
Szerokość opakowania [cm] 8,89
Wysokość opakowania [cm] 4,572
nr EAN 5016687004977
Grubość [mm] 14,5
Oznaczenie kontrolne R90 Homologated
Długość [mm] 62
Ciężar [kg] 0,7
Wysokość 1 [mm] 56
Styk ostrzegawczy o zużyciu nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
System hamulcowy ATE
Numer WVA 20755
Długość opakowania [cm] 13,4
Szerokość opakowania [cm] 9,2
Wysokość opakowania [cm] 4,4
nr EAN 5016687040074
Grubość [mm] 15
Oznaczenie kontrolne R90 Homologated
Długość [mm] 77
Ciężar [kg] 1,135
Wysokość 1 [mm] 70
Styk ostrzegawczy o zużyciu nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
System hamulcowy ATE
Numer WVA 20011
Długość opakowania [cm] 14,986
Szerokość opakowania [cm] 10,668
Wysokość opakowania [cm] 4,318
nr EAN 5016687065077
Wysokość [mm] 70
Szerokość [mm] 76,8
System hamulcowy ATE
Oznaczenie kontrolne ECE R-90
Numer seryjny 6001040
nr EAN 5901159158855
Strona zabudowy Oś tylna
Ograniczenia producenta ATE
Styk ostrzegawczy o zużyciu nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
Wysokość [mm] 56,5
Długość [mm] 61,7
Grubość [mm] 15
Układ hamulcowy nie dla tarcz hamulcowych węglowo-ceramicznych
Układ hamulcowy tylko w połączeniu ze stalowymi tarczami hamulcowymi
nr EAN 5903766339009
13.0460-4036 15mm GDB910 DB W123 76-85 tył, W126 80-91 tył
Grubość [mm] : 15
Długość [mm] : 61,7
Wysokość [mm] : 56,5
Ciężar [kg] : 0,59
System hamulcowy : ATE
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 21035150
Numer dostawcy: 10-19
Kod GTU: GTU_07
Ograniczenia producenta ATE
Styk ostrzegawczy o zużyciu nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
Oznaczenie kontrolne E1 90R 01025/115
Wysokość [mm] 56,5
Długość [mm] 61,7
Grubość [mm] 15
Układ hamulcowy nie dla tarcz hamulcowych węglowo-ceramicznych
Układ hamulcowy tylko w połączeniu ze stalowymi tarczami hamulcowymi
nr EAN 3322936401018
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
klocki hamulcowe

Klocki hamulcowe


Klocki hamulcowe są podstawową częścią wchodzącą w skład szeroko rozumianego układu hamulcowego. Jest to obok tarcz hamulcowych, element podlegający najbardziej ekstremalnym obciążeniom podczas pracy.

Współczesne samochody potrafią rozwijać dużo większe prędkości niż było to kilkanaście lat temu. Klocki hamulcowe muszą sprostać zadaniu zatrzymania rozpędzonego pojazdu w maksymalnie krótkim czasie. Materiały z jakich są wykonywane, są najbardziej strzeżonymi tajemnicami koncernów je produkujących. Wieloletnie doświadczenia i testy, doprowadzają do wytworzenia klocków o bardzo wysokich parametrach użytkowych. Wytrzymują one wysokie temperatury pracy, a przy tym wysoką skuteczność hamowania.

Wybierz sprawdzonego producenta klocków hamulcowych!

 
Różnorodność producentów na rynku daje praktycznie nieograniczone możliwości wyboru dla posiadacza samochodu. Możliwość wyboru nie oznacza jednak, że jedynym kryterium powinna być cena. Dużo bardziej znacząca jest znajomość marki, jej renoma i jakość użytych materiałów.

Klocki hamulcowe ATE, Textar, TRW, Hella, Bosch należą do najbardziej cenionych wśród fachowców z branży i ich użytkowników. Do wyróżniających się można zaliczyć także brandy Japanparts, Kamoka, A.B.S., Meyle oraz Lpr. Ostatni wymienieni nie są producentami na pierwszy montaż, jednak ich produkty znajdują uznanie u posiadaczy pojazdów ze względu na korzystny stosunek ceny do jakości.

Szczególną uwagę należy zwrócić przy dobieraniu klocków hamulcowych do aut grupy VW, oraz `japończykach` O ile te pierwsze wprowadziły w latach 2000 dodatkowe kody wyposażenia, możliwe do odnalezienia w książce serwisowej albo na wklejce w bagażniku auta, to te drugie różnią się zastosowanymi układami hamulcowymi w produkcjach na rynek japoński i europejski.

Czym należy kierować się przy wyborze klocków hamulcowych.

Jedno jest pewne - na klockach hamulcowych zwłaszcza na oś przednią pojazdu nie można oszczędzać. Przednie klocki hamulcowe są szczególnie obciążone pracą podczas hamowania, dlatego ważna jest ich jakość. W naszej praktyce często pojawia się pytanie Klientów "jak długo pojeżdżę na tych klockach ?" Odpowiedź jest oczywista. Nie jest ważne jak długi dystans da się przejechać samochodem pomiędzy wymianami klocków hamulcowych, a czy przejedzie się ten dystans bezpiecznie, z gwarancją wyhamowania w krytycznej sytuacji na drodze. 
 

Co wpływa na żywotność klocków hamulcowych


Czynników wpływających na długość przebiegu pomiędzy wymianą klocków hamulcowych jest wiele. Na pewno zalicza się do nich w jakim cyklu porusza się częściej samochód - mijeskim czy pozamiejskim. Ruch miejski w naturalny sposób wymusza częstsze używanie hamulców w samochodzie, a tym samym szybsze zużywanie klocków hamulcowych. Innym ważnym czynnikiem jest stan tarcz hamulcowych, na jakich będziemy używać nowo założonych klocków hamulcowych. Zużyte tarcze hamulcowe na pewno przyspieszą zużycie się także samych klocków hamulcowych, Klocki hamulcowe będą po prostu musiały się "ułożyć" przez dotarcnie do zużytych powierzchni tarcz hamulcowych. NIe wsposób nie wposmnieć tutaj także o stanie zacisków hamulcowych wpływających na żywotność klocków. Zacinający (nie cofający) się zacisk może błyskawicznie "wykończyć" klocki hamulcowe najlepszej marki. W naszej praktyce spotykaliśmy wiele takich reklamacji, spowodowanych problemami w pracy zacisku hamulcowego.
 
klocki hamulcowe ATE klocki hamulcowe TRW
klocki hamulcowe Brembo klocki hamulcowe Japanparts
klocki hamulcowe A.B.S. klocki hamulcowe Kamoka
klocki hamulcowe Meyle klocki hamulcowe Textar
klocki hamulcowe Hella klocki hamulcowe Lpr

informacje dodatkowe: