Strona zabudowy | z przodu |
Długość [mm] | 210 |
Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 RHT |
Rozmiar gwintu 2 | M16X1.5 RHT |
nr EAN | 8717109520729 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
Długość [mm] | 226 |
Szerokość [mm] | 41 |
Wysokość [mm] | 41 |
Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
Długość [mm] | 220 |
Szerokość [mm] | 55 |
Wysokość [mm] | 95 |
Wymiar gwintu | M14 x 1.5 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
sparowany numer artykułu | TA3956 |
Długość [mm] | 205 |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Ciężar [kg] | 0,464 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
nr EAN | 4054224729182 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z obu stron |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
Długość [mm] | 186,5 |
nr EAN | 4047437332515 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z lewej |
Rozmiar gwintu 2 | M14x2,0 |
parzyste numery artykułów | 37643 01 |
nr EAN | 4047437438507 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z prawej |
Rozmiar gwintu 2 | M14x2,0 |
parzyste numery artykułów | 37642 01 |
nr EAN | 4047437438811 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Długość [mm] | 210 |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14X1,5 |
nr EAN | 4040074180747 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Długość [mm] | 197 |
Rozmiar gwintu 1 | 14X2 |
Rozmiar gwintu 2 | 14x1,5 |
Wersja wzmocniona | |
parzyste numery artykułów | 18-16 020 0009/HD |
nr EAN | 4040074282700 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Długość [mm] | 197 |
Rozmiar gwintu 1 | 14x2 |
Rozmiar gwintu 2 | 14x1,5 |
Wersja wzmocniona | |
parzyste numery artykułów | 18-16 020 0008/HD |
nr EAN | 4040074282717 |
Długość [mm] | 205 |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Ciężar [kg] | 0,464 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
nr EAN | 4054228729188 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025