Liczba przewodów | 3 | |
Długość całkowita [mm] | 506 | |
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 160000 | |
nr EAN | 3165142868219 |
Liczba przewodów | 3 | |
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 160000 | |
Złącze / klema | w razie potrzeby dopasować złącze | |
nr EAN | 3165143342299 |
Liczba przewodów | 3 | |
Długość całkowita [mm] | 989 | |
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 80000 | |
nr EAN | 3165142470788 |
Liczba przewodów | 3 | |
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 160000 | |
Złącze / klema | w razie potrzeby dopasować złącze | |
nr EAN | 3165143342312 |
Sonda lambda | Sonda palcowa | |
Sonda lambda | ogrzewana | |
nr EAN | 5012759387696 |
Jakość | OE | |
Wymiar gwintu | M18x1.5 | |
Długość przewodu [mm] | 750 | |
Ilość biegunów | 3 | |
Masa [g] | 95 | |
nr EAN | 8717613018361 |
Jakość | OE | |
Wymiar gwintu | M18x1.5 | |
Długość przewodu [mm] | 986 | |
Ilość biegunów | 3 | |
Masa [g] | 121 | |
nr EAN | 8717613018019 |
Jakość | OE | |
Wymiar gwintu | M18x1.5 | |
Długość przewodu [mm] | 750 | |
Ilość biegunów | 3 | |
Masa [g] | 95 | |
nr EAN | 8717613018378 |
Jakość | OE | |
Wymiar gwintu | M18x1.5 | |
Długość przewodu [mm] | 521 | |
Ilość biegunów | 3 | |
Masa [g] | 100 | |
nr EAN | 8717613018026 |
Sonda lambda | Gwint uprzednio nasmarowany | |
Liczba przewodów | 3 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez wtyczki | |
nr EAN | 5907558577907 |
Sonda lambda | ogrzewana | |
Liczba przewodów | 3 | |
Długość całkowita [mm] | 506 | |
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 160000 | |
nr EAN | 5907558578072 |
Sonda lambda | ogrzewana | |
Liczba przewodów | 3 | |
Długość całkowita [mm] | 989 | |
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 80000 | |
nr EAN | 5907558578089 |
Sonda lambda | ogrzewana | |
Ilość przewodów | 3 | |
Długość przewodu [mm] | 230 | |
Jakość | EQUIVALENT | |
dla numeru artykułu | 81014E |
Liczba przewodów | 3 | |
Długość [mm] | 975 | |
nr EAN | 087295925928 |
Liczba przewodów | 3 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez wtyczki | |
nr EAN | 087295931110 |
Liczba przewodów | 3 | |
Długość [mm] | 490 | |
nr EAN | 087295935217 |
Napięcie [V] | 12 | |
Długość [mm] | 670 | |
Ciężar [kg] | 0,11 | |
Tryb pracy | elektryczny | |
Sonda lambda | ogrzewana | |
Liczba przewodów | 3 |
Napięcie [V] | 12 | |
Ciężar [kg] | 0,08 | |
Tryb pracy | elektryczny | |
Sonda lambda | ogrzewana | |
Liczba przewodów | 3 |
Napięcie [V] | 12 | |
Ciężar [kg] | 0,09 | |
Opór [Ohm] | 13 | |
Tryb pracy | elektryczny | |
Sonda lambda | ogrzewana | |
Liczba przewodów | 4 |
Napięcie [V] | 12 | |
Długość [mm] | 985 | |
Ciężar [kg] | 0,18 | |
Opór [Ohm] | 4,5 | |
Tryb pracy | elektryczny | |
Liczba przewodów | 3 |
Napięcie [V] | 12 | |
Długość [mm] | 710 | |
Ciężar [kg] | 0,16 | |
Opór [Ohm] | 4,5 | |
Tryb pracy | elektryczny | |
Sonda lambda | Sonda lambda | |
Liczba przewodów | 3 |
Sonda lambda jest podzespołem układu wydechowego samochodu z silnikiem spalinowym. Jest to ogniwo galwaniczne zbudowane z dwutlenku cyrkonu - materiału ceramicznego. Na jego obu stronach są napylone cienkie warstwy platyny. Wynalazcą sondy lambda jest dr. Günter Bauman z koncernu Bosch, który w latach 60 ubiegłego stulecia skonstruował pierwszą sondę lambda do zastosowania w samochodowym układzie wydechowym.
Sonda umieszczona jest w układzie wydechowym silnika spalinowego i jedną stroną kontaktuje się z gazami spalinowymi o temperaturze około 300 °C, a z drugiej strony z powietrzem pobieranym z otoczenia. W tej temperaturze dwutlenku cyrkonu w postaci spieku ceramicznego działa na zasadzie elektrolitu który ma możliwość przewodnictwa jonowego. Niektóre sondy lambda wyposażone są w specjalną grzałkę, która umożliwia utrzymanie wysokiej temperatury niezbędnej do podtrzymania procesu elektrolizy jonowej w dwutlenku cyrkonu. Warstewki platyny po obu stronach dwutlenku cyrkonu pełnią rolę elektrod galwanicznych, a ich potencjał elektryczny stanowi funkcję zawartości tlenu w gazach spalinowych, stykających się z elektrodami. Napięcie generowane na elektrodach dochodzi nawet do 1V i jest uzależnione od stężenia tlenu w gazach spalinowych.
Napięcie to jest przekazywane do układu sterującego silnika spalinowego, a ten już ostatecznie reguluje skład mieszanki paliwowo-powietrznej aby doprowadzić do jak najbardziej efektywnego spalania mieszanki przez silnik oraz zminimalizować emisję szkodliwych substancji, zwłaszcza dwutlenku węgla.
W nowocześniejszych konstrukcjach samochodów osobowych stosowane są czasem dwie sondy lambda: sonda regulacyjna umieszczona przed katalizatorem, oraz sonda diagnostyczna umieszczona za katalizatorem.
W ofercie e-autoparts.pl można znaleźć sondy lambda renomowanych producentów takich jak Bosch, Ngk, Denso. Wszystkie sondy lambda w sklepie z częściami samochodowymi e-autoparts.pl są fabrycznie nowe i objęte gwarancją producenta od 12 do 24 miesięcy.
sonda lambda Bosch | sonda lambda NGK |
sonda lambda Denso | sonda lambda Fae |
sonda lambda Maxgear | sonda lambda Delphi |
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023