Części do samochodów e-autoparts.pl
22 100 15 90
22 100 15 90
Konsultanci 9:00 - 16:00
Magazyn 9:00 - 16:00
ikona koszyka
Koszyk
jest pusty
Sklep » części samochodowe » filtry » filtr oleju » 22548

Filtr oleju 22548 FEBI Bilstein GmbH + Co KG

22548 Filtr oleju FEBI Bilstein GmbH + Co KG
cena z vat
20.00 zł
Kup
    Ocena:
5/5 (5 ocen)

numer części:

22548

Wymagana ilość1
Wysokość [mm]114
średnica zewnętrzna [mm]96,0
Gwint wewnętrzny [mm]3/4" - 16 UNF
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]71
Ciężar [kg]0,485
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
nr EAN4027816225485
Status produktu: Normal

Sprawdź zastosowanie wybranej części

Filtr oleju 22548 FEBI Bilstein GmbH + Co KG

Przeczytaj 5 opinii o produkcie
2020-03-15
 5/5
Przy zakupach wybieram zawsze producenta febi teraz kupiłem 26704 i sprawuje się całkiem okej
2020-04-12
 5/5
Filtr wymieniony i na razie filtruje ;)
2020-09-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-04-16
 5/5
Ceny lepsze niż u konkurencji
2020-01-21
 5/5
Zamówienie złożone przez internet, dobra szukajka i łatwa obsługa
numery OEM:
AUDI 078 115 561 D
AUDI 078 115 561 H
AUDI 078 115 561 J
AUDI 78 115 561 D
AUDI 78 115 561 H
AUDI 78 115 561 J
SKODA 078 115 561 D
SKODA 078 115 561 H
SKODA 078 115 561 J
SKODA 78 115 561 D
SKODA 78 115 561 H
SKODA 78 115 561 J
VW (VOLKSWAGEN) 078 115 561 D
VW (VOLKSWAGEN) 078 115 561 H
VW (VOLKSWAGEN) 078 115 561 J
VW (VOLKSWAGEN) 78 115 561 D
VW (VOLKSWAGEN) 78 115 561 H
VW (VOLKSWAGEN) 78 115 561 J
Aktualnie oglądany:  Filtr oleju, 22548 • FEBI Bilstein • sklep e-autoparts.pl. Część znajduje się w kategorii

filtr oleju

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.