Części do samochodów e-autoparts.pl
22 100 15 90
22 100 15 90
Konsultanci 9:00 - 16:00
Magazyn 9:00 - 16:00
ikona koszyka
Koszyk
jest pusty
Sklep » części samochodowe » filtry » filtr oleju » PH3569A

Filtr oleju PH3569A FRAM

PH3569A Filtr oleju FRAM
    Ocena:
5/5 (1 ocena)

numer części:

PH3569A

producent:

FRAM

średnica zewnętrzna [mm]: 93
Gwintowana złączka: 3/4"-16
Wysokość [mm]: 151
Status produktu: Normal

Sprawdź zastosowanie wybranej części

Filtr oleju PH3569A FRAM

Przeczytaj 1 opinia o produkcie
2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz
numery OEM:
FIAT 1930766
FORD 1037150
FORD 1318700
FORD 1498028
FORD 3U7J6714AA
FORD 5005631
FORD A700X6714SA
FORD A720X6714TA
IVECO J1312001
IVECO J1312006
MERCEDES-BENZ 2090736
MERCEDES-BENZ 4060718
MERCEDES-BENZ 4060757
MERCEDES-BENZ 409070036
MERCEDES-BENZ 4090736
MERCEDES-BENZ 7121071142
MERCEDES-BENZ A2090736
MERCEDES-BENZ A4060718
MERCEDES-BENZ A4060757
MERCEDES-BENZ A409070036
MERCEDES-BENZ A4090736
MERCEDES-BENZ A7121071142
NISSAN 15208V4960
NISSAN 15208V4961
PEUGEOT 1109K5
PEUGEOT 1109Q7
PORSCHE 90110720309
VOLVO 1257492
VOLVO 12574927
VAG 028115561E
VAG 068115561
VAG 068115561A
VAG 068115561B
VAG 068115561C
VAG 068115561E
VAG 068115561F
VAG 068115561G
VAG 069115561
VAG 074115561
VAG 075115561
VAG 076115561
VAG 168115561A
VAG 681155613
AC 7984655
AC PF960
AC X100
AC X4016E
AC X4089E
AC X4124E
Aktualnie oglądany:  Filtr oleju, PH3569A • FRAM • sklep e-autoparts.pl. Część znajduje się w kategorii

filtr oleju

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.