Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1316001 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1316001 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1316001 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
herth+buss jakoparts J1316001
22.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

J1316001

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 80
średnica zewnętrzna [mm] 80
Gwint wewnętrzny [mm] 3/4 - 16UNF
Kolor czarny
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131002
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131000
nr EAN 4029416014452

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1316001 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: DAEWOO MATIZ, TICO; DAIHATSU CHARADE I, CHARADE II, CHARADE III, CUORE I, CUORE II, HIJET; PONTIAC VIBE; SUZUKI ALTO I, ALTO II, CARRY, LJ80, MARUTI, SAMURAI 0.5-2.4 10.77-
numery OEM:
DAIHATSU      15601-82706
DAIHATSU      15601-82706-000
DAIHATSU      15601-87103
DAIHATSU      15601-87103-000
DAIHATSU      15601-87201
DAIHATSU      15601-87201-000
DAIHATSU      15601-87702
DAIHATSU      15601-87702-000
DAIHATSU      15601-87706
DAIHATSU      15601-87706-000
SUZUKI      16510-73000
SUZUKI      16510-73000-000
SUZUKI      16510-73001
SUZUKI      16510-73001-000
SUZUKI      16510-73002
SUZUKI      16510-73002-000
SUZUKI      16510-73010
SUZUKI      16510-73010-000
CHEVROLET      16510-73013-000
CHEVROLET      16510A73013
CHEVROLET      16510A73013-000
CHEVROLET      16510A73020-000

Zastosowanie Filtr oleju J1316001 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.